Sunday, 24 April 2016

KULIT CANTIK DAN SIHAT BERSAMA SHAKLEE: VITAMIN C+VITAMIN E

Assalamualaikum.

Anda wanita?perempuan? Kalau dah nama nya perempuan mesti tak lari dari istilah 'CANTIK'. Cantik dari segi budi bahasa, tingkahlaku dan akhlak. Tapi dari segi luarannya mestilah wanita damba kan kulit yang cantik. Bukan cantik sahaja, malah sihat juga. kan?

ok. Kali ni saya nak share bagaimana kita nak jaga kecantikan kulit secara dalaman melalui pemakanan supplement shaklee. ya! kalau dok calit macam2 jenis cream (luaran) sahaja tak guna jugak, dari dalaman pun kene jaga juga ye kawan-kawan

Macamana tu ye?







VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE VS SUSTAINES RELEASE VIT-C PLUS

Kedua-dua vitamin ini adalah antioksidan yang membantu melindungi badan dan kulit dari radikal bebas. Ramai yang pada mulanya tak percaya betul ke gabungan vitamin E dan vitamin C memberi impak yang bagus untuk kulit.




BAGAIMANA VITAMIN E BAIK UNTUK KULIT?

  • Mengekalkan kelembapan kulit~pengambilan supplement mengandungi vitamin E dapat mencegah dehidrasi kulit. 
  • Mencegah penuaan kulit~Vitamin E ialah sejenis antioksidan. vitamin E melawan radikal bebas dan membuang toksin dalam tubuh. Antioksidan adalah agen yang meneutralkan kesan oksidan radikal bebas, iaitu molekul yang merosakkan kolagen dan menyebabkan kulit kering, bergaris halus dan berkedut.Vitamin E merupakan agen anti-penuaan di mana mampu mengurangkan parut, kedut, garis halus dan memulihkan tekstur kulit.pengambilan supplement dalam 400 milligram (400 IU) vitamin E setiap hari pula akan memperbaiki tekstur kulit anda, dan elakkan daripada dimusnahkan oleh pancaran matahari
  • Mencegah kulit yang terbakar (sunburn)~Vitamin E ni bersifat sejuk dan sangat berkesan menghalang rasa terbakar. sapukan pada kulit sebelum terkena pancaran matahari bagi melihat kesannya secara positif.
  • Mencegah barah kulit~Vita- E merupakan satu antioksida dan juga kerana ia dapat melindungi kulit daripada panahan pancaran matahari, gabungan kedua-dua ini sangat bagus dalam melindungi tubuh daripada kanser kulit ataupun masalah kulit yang teruk.

BAGAIMANA VITAMIN C BAIK UNTUK KULIT?

  • kunci kepada pengeluaran kolagen - Vitamin C merangsang pembentukan kolagen. Kolagen merupakan sebatian asas otot, tisu,gusi, rangka dan tulang rawan. Sekiranya kekurangan vitamin C kawasan ini akan cepat hilang elastik yang menyebabkan proses penuaan.
  • Mencerahkan kulit - Kulit akan lebih cerah dan kurang berlaku masalah kulit kering dengan pengambilan vitamin C secara berterusan.
  • Membantu meningkatkan kesan pemulihan - membantu dalam penghasilan kulit baru, alergi dan memudarkan parut.ia bertindak membantu kulit pulihkan kecederaannya sendiri
  • Memperbaiki Simpton pendarahan - Kekurangan vitamin C menyebabkan masalah gusi berdarah, kulit kasar, kulit ruam dan kulit kering.
  • menyekat pembentukan pigmen yang menjadi punca utama jeragat




Nak cantik? Nak sihat? SHAKLEE ADA SEMUAANYA


Pm me for order. COD PASIR GUDANG DAN KOTA TINGGI.POSTAGE SELURUH MALAYSIA



No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg