Monday 25 April 2016

Pentingnya Vitamin C untuk Ibu Hamil!

Assalamualaikum.


Tahu tak sebenarnya vitamin C sangat2 penting untuk ibu hamil? ok.untuk post kali ni sy nak share dengan pembaca2 yang especially dah pregnant tu betapa pentingnya Vitamin C untuk diri mereka dan juga janin!

ishhhh! seramnye la haaaiii bile tengok kesan kekurangan vitamin C especially utk ibu-ibu mengandung. Bila ibu tak sihat boleh bagi kesan pada bayi dalam kandungan tau. yang jadi ibu ni mestilah nak yang terbaik untuk anak kan. nak la dia lahir sihat, membesar dengan sempurna.

sebabtu dari awal kene dapatkan vitamin yang cukup, yang cukup! untuk sape? untuk baby jugak kan?

pilihan terbaik untuk dapatkan khasiat vitamin C yang mencukup adalah SUSTAINED RELEASE VIT-C PLUS SHAKLEE . 100% SEMULAJADI, TIADA PENGAWET DAN TIADA PEWARNA.


Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenugi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan akan digunakan secara beransur-ansur mengikut keperluan badan kita.



Vitamin C Shaklee mengandungi BIOFLAVANOID... Secara UMUMNYA,Bioflavonoid bekerja efektif bersama vitamin C dan membantu vitamin C tersebut dalam menjalankan fungsinya dengan BAIK... So, takde lah membazir vitamin C yang kita makan tu kerana dapat DISERAP SEPENUHNYA KE DALAM TUBUH BADAN...

BAGAIMANA VITAMIN C SHAKLEE BANTU IBU HAMIL?
  • Membantu penyerapan zat besi yang lebih baik
  • Membantu ibu hamil yang selsema dan demam pulih lebih cepat
  • Membantu ibu hamil memelihara kecantikan kulit sepanjang kehamilan
  • Meningkatkan imuniti sistem pertahanan badan ibu hamil
  • Membantu membina kolagen semulajadi(Pengambilan konsisten membantu mengurangkan kesan stretchmark ketika hamil)
  • Untuk memperbaiki simptom pendarahan dan pemulihan luka
  • Menghapuskan radikal bebas yang menyerang sel (Penyebab jeragat dan pigmentasi ketika hamil)

Bukan vitamin c sahaja yang diperlukan ibu hamil.Ibu hamil juga memerlukan nutrisi tambahan yang lain seperti asid folik, zat besi, kalsium dan protein yang cukup untuk membantu mengekalkan kesihatan mereka sepanjang kehamilan. Nanti saya share full set vitamin yang sepatutnye di ambil oleh ibu mengandung sepanjang kehamilan mereka.

Berminat untuk dapatkan vitamin C shaklee boleh hubungi saya


No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg