Monday 25 April 2016

Vitamin E tak lengkap tanpa SELENIUM??

Assalamualaikum

SELENIUM??APA KAH  SELENIUM?

Selenium merupakan salah satu mineral yang tergolong pada unsur surih tetapi mineral ini terdapat dimana-mana di seluruh jaringan tubuh seperti tulang, otot, dan darah.


Ia merupakan mineral yang sangat penting yang sangat-sangat diperlukan oleh tubuh dan berfungsi sebagai antioksidan yang melawan radikal bebas.Radikal bebas merupakan atom atau molekul yang sifatnya sangat tidak stabil, memiliki satu electron atau lebih yang tidak berpasangan, menimbulkan penyakit jantung, rematik, katarak, kanser dan lain-lain. Radikal bebas secara terus menerus terbentuk melalui proses dari dalam tubuh contohnya peradangan, kekurangan gizi dan juga dari luar tubuh badan seperti pencemaran , sinar matahari, asap rokok, dan sebagainya.

Selenium juga merupakan mineral yang berfungsi sebagai antioksidan dalam tubuh. Selenium tidak dihasilkan sendiri oleh tubuh, tetapi diperoleh dari pemakanan seharian kita seperti ikan, daging, dan sayur.Tapi kan belum tentu lagi khasiat selenium yang terdapat dalam pemakanan  seharian kita itu cukup atau berkurangan sebab semua makanan harian kita mestilah dimasak terlebih dahulu. Bila dah masak maka akan terdedah lah kepada suhu yang tinggi dimana khasiat2 yang terdapat dalam makanan tersebut akan berkurangan atau pun tiada langsung!






langkah cepat tepat adalah dengan dengan pengambilan Vitamin E yang mencukupi. semestinya VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE!


Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. TAPIII.....JAGAN RISAU! Sebab VITAMIN E COMPLEX SHAKLEE dah lengkap dengan SELENIUM semulajadi ye..


Vitamin E Shaklee dibuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E, diekstrak d-alpha tocopheryl, d- alpha tocopherol yang aktif secara fisiologi dan digabung dengan 8 jenis vitamin E( alpha, beta, delta, gamma)




VITAMIN E bertindak sebagai:

  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi



Dapatkan Vitamin E shaklee anda harini. 



Cod kawasan pasir gudang&kota tinggi.postage seluruh malaysia!

No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg