Thursday, 12 May 2016

Sarapan tinggi protein bersama ESP!


Assalamualaikum.

Selamat pagi semua. Dah ambil sarapan? Tahu tak sebenarnya sarapan sangat penting dalam kehidupan seharian kita. 



ANTARA KEPENTINGAN SARAPAN:

Menurunkan berat badan
Dengan sarapan pagi tubuh kita akan mempunyai tenaga untuk melakukan metabolisme sehingga kepada pembakaran lemak yang ada di tubuh akan lebih maksimum akibatnya berat badan akan menjadi turun.

Menjaga kesihatan jantung
Banyak kajian yang menyebutkan sarapan penting bagi kesihatan jantung. Seba mereka yang biasa sarapan mempunyai kadar kolesterol yang rendah, saiz pinggang lebih kecil, dan kadar insulin yang stabil dalam darahnya.

Meningkatkan Konsentrasi
Dengan sarapan pagi anda akan lebih menumpukan perkara ini disebabkan kerana tenaga yang masuk di pagi hari.

Menambah tenaga
Dengan sarapan pagi automatik tenaga kita di pagi hari akan lebih bertambah dan memudahkan kamu membuat aktiviti harian dan badan tidak lemah dan cepat lapar sebelum waktu tengahari.

Meningkatkan sistem imunisasi
Kajian lain menyatakan kalau bersarapan banyak waktu pagi mampu membuat kita terhindar dari risiko serangan penyakit flu. 





Nampak tak kat situ? Nak diet pon kene sarapan. Tapi kita tengok cara pemakanan org yg nakkurus skg ni lebih rela tak makan sarapan semata-mata untuk kurangkan berat badan. Salah tu ye.



Lagi bagus jika sarapan disertakan dengan pengambilan nutrisi yang baik seperti Protein. Ya!, cuma ambil sarapan berserta dengan 3 Scoop ESP cukup buat anda bertenaga sepanjang hari.


Mana lagi nak dpt sumber protein yg tinggi yg da terbukti mcm ESP SHAKLEE kan?

✔Protein adalah blok pembinaan sel-sel di seluruh badan. Ia adalah diperlukan untuk kulit yang sihat, kuku, otot, tulang rawan dan darah. ✔Protein membantu membina dan membaiki tisu badan, dan ia digunakan untuk menghasilkan hormon dan enzim.


👉Apabila kita mengambil protein untuk sarapan pagi, kita akan berasa lebih bertenaga dan bersedia untuk menharungi hari baru.
👉Kita juga lebih cenderung untuk berasa kenyang lebih lama, yang boleh membawa kepada tabiat makan yang sihat dan kekurangan berat badan.


Jadi, ambil la sarapan anda berderta sumber protein yg tinggi seperti ESP. Boleh hubungi saya sekiranya berminat




No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg