Sunday, 14 August 2016

Magnesium dalam Kalsium Ostematrix bantu atasi Sembeli?




PENANTIAN ITU SATU PENYIKSAAN

Selalu kita dengar statement di atas ni bila kita menunggu sesuatu yang kita nak tapi kita terpaksa menanti sehingga dapat. Contohnya kalau gaji la bagi yang bekerja. Nak tunggu hujung bulan tu Ya Allah lamanya, padahal duit gaji bulan lepas dah abis dah ni. Hehe

Itu perumpamaannya lah.Tapi kali ni saya nak cerita tentang penantian bila kita nak melepaskan hajat dibilik air. Senang ceritanya adalah penyakit SEMBELIT.



Bagaimana sembelit terjadi?

Sembelit terjadi bila kuman membiak didalam usus kita.sebabtu la terjadi nya cirit birit dan keluarnya darah sebab kuman terlebih aktif. Perut pun rasa berangin je sebab angin tak boleh nak keluar dari usus kita sebab tu terjadinya gastrik atau kembung perut.kalau da sembelit toksik pun akan berkumpul di dalam usus dan diserap semula ke dlm darah.





Antara kebaikan pil kalsium ostematrix adalah ianya mengandungi Magnesium dan mineral-mineral lain yang baik untuk tubuh badan kita

~Magnesium mempunyai mineral yg sukar utk disimpan didalam tubuh.
~Magnesium membantu menyerap calcium dan mengekalkannya di dalam tubuh
~Magnesium bertindak dengan baik bersama calcium utk membina matrix tulang anda yg kuat dan kukuh (utk mengelakkan kerapuhan)
~Magnesium dan calcium bergabung memberikan kesihatan yg lebih baik pada sistem cardiovascular anda
~Magnesium dan calcium bergabung untuk membantu mengatasi
masalah insomnia, ia memberikan anda tidur yang lena.







Bagaimana ostematrix dapat membantu masalah sembelit pulak?

Sebab dalam ostematrix ada magnesium yang berfungsi untuk merehatkan otot dalam usus dimana dpt membantu membentuk kesan lebih lembut yang dpt mengurangkan sembelit.magnesium juga mampu meningkatkan kandungan air di dalam usus dan membolehkan usus berfungsi dengan baik


πŸ’•πŸ’•πŸ’•MAGNESIUM berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar.
MAGNESIUM juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan. πŸ’•πŸ’•πŸ’•

Kandungan Magensium yang terdapat dalam kalsium ostematrix shaklee dapat mengatasi masalah sembelit anda agar lebih lawas.

Berminat untuk dapatkan ostematrix anda? Hubungi saya untuk konsultasi percuma!:)



No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg