Saturday 20 August 2016

Cukup Tak Kalsium Anda Hari Ini? Jom Semak!

Assalamualaikum.

Sempena promosi Ostematrix yang masih lagi berlangsung bulan ini, entry kali ini saya masih lagi nak ketengahkan tentang kebaikan kalsium dimana ianya berkaitan dengan vitamin Ostematrix Shaklee yang di katakan berkait rapat dengan khasiat kalsium yang baik untuk tubuh badan kita.


Apa itu kalsium?

Kalsium adalah sejenis mineral yang penting untuk kita. Ia membentuk mineral yang terbanyak berbanding mineral-mineral lain. Ia sangat penting kepada kanak-kanak dan remaja dalam pembentukan tulang dan gigi yang baik. 99% kalsium di dalam badan adalah dalam bentuk tulang dan gigi. Bagi mereka yang tergolong dalam golongan  yang sudah menopause (putus haid) pula, kalsium adalah  sangat penting untuk mengekalkan struktur tulang mereka.


Selain daripada itu, kalsium juga adalah penting untuk fungsi-fungsi yang lain seperti :


  • Fungsi saraf yang baik (rasa gelisah, rasa sesemut atau kebas)
  • Fungsi otot yang baik (kekejangan) seperti merawat kekejangan waktu malam
  • Proses pembekuan darah


Apakah tanda dan gejala kekurangan kalsium?

Gejala dan pertanda awal bahawa seseorang kekurangan kalsium adalah satu atau beberapa dari keadaan berikut:
  • Sakit sendi
  • hipertensi
  • jantung berdebar-debar
  • insomnia
  • cramp otot
  • kuku rapuh
  • Gusi berdarah



Oleh itu, adalah sangat penting untuk kita mengetahui samada cukupkah kalsium yang ada dalam tubuh badan kita bagi  mengelakkan gejala-gejala di atas terjadi dan seterusnya memudaratkan kesihatan ke arah penyakit yang lebih kronik tanpa kita sedari.


🔼🔼CUKUP TAK KALSIUM ANDA HARI INI?🔼🔼

💊1 tablet ostematrix(250 mg) bersamaan dengan 1 gelas susu🍶.Mari kita semak berdasarkan jadual diatas berapa kalsium yg diperlukan tubuh badan anda mengikut peringkat umur dibawah.

Kalau ikut umur seperti saya hanya memerlukan 1000mg kalsium bersamaan 4 gelas susu ye🍶🍶🍶🍶.1 gelas pun sebenarnya saya tak terdaya nak hadammmm lagikan 4 gelas. Aduhai...

Tapi dengan Ostematrix rasanya tak perlu bergelas2 susu lagi untuk cukupkan kalsium didalam tubuh badan .cuma perlukan dalam  RM3 pun sehari utk cukupkan kalsium anda. Alhamdulillah syukur lah ada ostematrix memudahkan kite mendapat cukup kalsium dlm sehari.☺☺☺

kalau anda rasa sygkan kesihatan anda jom dapatkan ostematrix anda harini untuk lengkapkan kalsium anda. Bulan ni ostematrix ada promosi ye! Rugi kalau tak grab cepat-cepat tau:)




No comments:

Post a Comment

 
 photo cats_zpscdjdlx5h.jpg